Tuesday, January 12, 2010

Membakar Gereja Amalan Allah???

dipetik daripada telokkemang.blogspot.com

Seharusnya seorang Islam memahami bahawa ALLAH pemilik langit dan bumi serta segala yang ada di dalamnya. Ini jelas makna 'Allaahu nuurus samaawaati wal ardl, Lahuu Mulkus samaawaati wa ardl. Maka apa alasan dan hak orang Muslim menghalang orang lain mengguna nama ALLAH?

Seorang Islam yang berHaqiqat akan memahami bahawa Allah pemilik semuanya termasuk namaNya di dunia ini. Tidak ada firmanNya yang bermakna sebaliknya, tak mungkin namaNya pemilik mana-mana manusia yang dimilikiNya.

Justeru, membakar gereja bercanggah dengan perintah Allah. Seperti dalam ayat Al-Hajj: 40 bermaksud ' Orang-orang yang diusir dari kampung halamannya tanpa alasan, melainkan hanya kerana mereka berkata, 'Tuhan kami adalah Allah'. Jika Allah tidak membangkitkan sebahagian manusia menolak sebahagian yang lain, nescaya telah dirobohkan biara-biara Nasrani, gereja-gereja, rumah-rumah ibadat orang Yahudi dan masjid-masjid di dalamnya banyak disebutkan nama Allah. Sesungguhnya, Allah pasti akan menolong orang yang menolong Agamanya, sesungguhnya Allah Maha Kuat lagi Maha Perkasa'.

Kenapa kita mahu mengingkari perintah Allah ??


hamba ALLAH

No comments: