Tuesday, August 5, 2008

ADUN PKR Negeri Sembilan-N14 Ampangan

YB RASHID LATIFF

Fakta Kemenangan:
Jumlah Daftar Pemilih: 15,286
Undi Yang Diperolehi: 5679
Majoriti: 165

Dun N14 Ampangan merupakan kawasan bandar yang majoritinya terdiri daripada pegundi Melayu. Pertempuran di kawasan ini juga sengit kerana majoriti kemenangannya agak kecil. Selain daripada faktor isu semasa dan DSAI, kemenangan PKR Negeri Sembilan juga turut dibantu oleh masalah dalaman UMNO berkaitan pemilihan calon-calon PRU ke-12 lalu dipengaruhi oleh dominasi Khairy Jamaluddin meletakkan pengaruh politiknya di Negeri Sembilan.

Namun, yang jelas pengundi-pengundi di Ampangan tetap memberikan kemenangan kepada YB Rashid Latiff sebagai undi protes kepada UMNO dan membuka satu lebaran baru kepada PKR Negeri Sembilan bertapak di kawasan bandar ini.

DIREKTORI ADUN AMPANGAN

NO. 171 Jalan Seremban-Kuala Pilah,
Ampangan
70400 Seremban, Negeri Sembilan.
(Pusat Khidmat Rakyat)

Tel: 06-7644622
HP: 019-652 7071
HP: 016-204 2464 (Sufian)
Email: ybrash@streamyx.com.my

1 comment:

Anonymous said...

knape tak buat apa2 program kat area ampangan?kita sedar di N9peruntukan utk Pakatan Rakyat tak cukup(sebab MB dengki) tapi buat lah sesuatu agar pengundi2 buka mata,nampak pembaharuan yang dilihat di bawah PKR.Takdelah sama je mcm BN sebelum ni.Takut nanti org kata tak buat kerja.Jangan harap nak buat ceramah je,buatlah sesuatu yang lain,memberi manfaat pada orang sekitar ampangan.Kalau takde tempat nak bkumpul,kumpul je kt rumah cikgu Hassan.Kasi banner besar2 biar puak2 Umno ni buka mata.Takpun buat program dari rumah ke rumah,join any program kat taman2 mcm YB Azmin Ali buat. jangan time election baru nampak muka.Kalau ada perubahan kat ampangan lepas ni,confirm orang2Umno dah pupus kat ampangan..Ini juga peringatan pada YB Pakatan Rakyat yg lain terutama YB Sikamat&YB Paroi(Pas).tlg tunjukkn sikap berjiwa rakyat anda seperti khalifah Umar,turun ke padang melihat keadaan rakyat walaupun pada waktu malam.Moga Tuhan Merahmati anda semua..