Tuesday, March 26, 2013

Politik lucah taktik terakhir Umno lawan Pakatan Rakyat – Saifuddin


PETALING JAYA 26 MAC: Penyebaran video seks fitnah melibatkan pimpinan KEADILAN taktik terakhir Umno BN berdepan Pakatan Rakyat dalam pilihan raya akan datang.
Setiausaha Agung KEADILAN, Datuk Saifuddin Nasution Ismail berkata, taktik kotor itu terpaksa digunakan kerana Umno BN kehabisan ‘umpan’ untuk mengalahkan kekuatan Pakatan Rakyat.
Saifuddin
“Umno BN takkan pernah berhenti (sebar fitnah). Mereka tidak mampu lawan dari segi dasar, tawaran dan rekod pemerintahan. Mereka hanya boleh bergerak di atas penguasaan media perdana untuk membina persepsi hodoh rakyat terhadap pemimpin KEADILAN dengan menerbit video jijik dan tidak bermaruah.

“Ajak debat tak nak, kita (Pakatan) buat manifesto, dia (Umno BN) tak buat. Kita lancar manifesto, dia lancar video,” katanya pada sidang media di Ibu Pejabat KEADILAN, di sini hari ini.
Saifuddin mengulas pendedahan terbaru video lucah yang didakwa melibatkan pimpinan KEADILAN yang ditonton beliau bersama beberapa pemimpin parti.
Menurutnya, video itu dipertonton kepada beliau oleh ejen Umno tiga hari lalu dalam kereta yang dipandu sekitar Kuala Lumpur.
“Ada satu dua lagi video yang akan diberikan kepada kita. Setakat ini video dan gambar lucah melibatkan Ketua Umum KEADILAN, Datuk Seri Anwar Ibrahim dan anaknya, Ahli Parlimen Lembah Pantai, Nurul Izzah Anwar.
“Maklumat kita terima dari pelbagai. Berdasarkan pratonton, kita juga dapat maklumat ada video melibatkan Menteri Besar Selangor yang meragukan dalam pembikinan. Ini melibatkan sumber-sumber penting dalam Umno BN,” kata Saifuddin.
“Ejen tersebut beritahu saya, ada dua lagi (video pemimpin KEADILAN) yang akan diberi kita tengok. Ejen-ejen itu saya tidak pernah kenali, tetapi mereka seperti mengetahui banyak tentang video-video aksi dalam pembikinan,” kata Ahli Parlimen Machang itu.
Menurut Saifuddin lagi, video yang ditontonnya dalam kereta tersebut tidak memaparkan aksi lucah, tetapi hanya memberi gambaran aksi SX 18 dan imej gambar berkenaan dikaburkan.
“Mereka tidak berniat untuk menayangkan video yang terang. Mereka mahu tunjuk asalkan ia nampak seakan-akan watak sebenar, itu sudah cukup buat mereka.
“Mereka mahu kita terjebak dengan taktik tersebut, sebab itu kita maklumkan kepada rakyat tentang hal itu,” katanya. – NS
Short URL: http://www.keadilandaily.com/?p=48416

No comments: