Friday, November 13, 2009

Kabinet baru PKR Pulau Pinang


PERMATANG PAUH, 13 Nov: Parti Keadilan Rakyat (PKR) Negeri Pulau Pinang yang dipengerusikan oleh Timbalan Ketua Menteri 1, Dr.Mansor Othman telah melantik dua exco Kerajaan Negeri Pulau Pinang bagi menganggotai Majlis Pimpinan PKR Negeri Pulau Pinang yang baru.

Ahli Dewan Undangan Negeri (Adun) Bukit Tambun, Law Choo Kiang merangkap Pengerusi Jawatankuasa Pertanian dan Industri Asas Tani. Pembangunan Luar Bandar dan Tebatan Banjir telah dilantik menjadi Timbalan Pengerusi PKR Negeri Pulau Pinang.

Manakala Adun Batu Maung. Abdul Malik Abul Kassim yang juga Pengerusi Jawatankuasa Hal Ehwal Agama, Perdagangan Dalam Negeri dan Hal Ehwal Pengguna telah dilantik sebagai Naib Pengerusi.

Dua lagi Naib Pengerusi yang dilantik ialah Adun Sungei Bakap, Maktar Shafie serta Adun Batu Uban, S.Raveentharan.

Dalam pelantikan tersebut Senator Mustafa Kamal Mohd Yusoff kekal sebagai Setiausaha.

Tiga timbalan setiausaha yang telah dilantik ialah Ong Eu Leong sebagai timbalan setiausaha 1, Johar Othman sebagai timbalan setiausaha 2 dan Abd Rahman Ismail sebagai timbalan setiausaha 3 Majlis Pimpinan PKR Negeri Pulau Pinang.

Bendahari yang telah diberi kepercayaan oleh kepimpinan ialah Francis Joseph manakala timbalan bendahari(dana)ialah Muhammad Bakhtiar Wan Chik.

Ketua Penerangan yang dilantik ialah Timbalan Speaker Dun Negeri Pulau Pinang, Tan Hock Leong yang juga Adun Machang Bubok.

Ahli Parlimen Balik Pulau, Yusmadi Yusoff kekal sebagai Ketua Angkatan Muda Keadilan Negeri.

Ketua Wanita juga kekal ditangan Norhayati Jaafar.

Dr.Mansor berkata demikian semasa sidang media yang telah diadakan di Yayasan Aman, Penanti.

Dalam pada itu bekas Pengerusi PKR Negeri, Datuk Zahrain Mohamed Hashim dalam satu kenyataan berharap penyusunan semula kepimpinan PKR Negeri Pulau Pinang mampu mengangkat martabat PKR sebagai sebuah parti yang terulung bagi memperjuangkan kebenaran dan keadilan bagi seluruh rakyat negara ini.

No comments: