Thursday, June 25, 2009

UMNO MASUK PERANGKAP PAS

dipetik dari Keadilan Jelebu.blogspot.com

Cadangan Parti PAS untuk mewujudkan sebuah kerajaan perpaduan telah mengakibatkan UMNO terperangkap didalam menyahut cadangan tersebut. Kita dapat lihat betapa ghairahnya pemimpin didalam UMNO yang menerima cadangan itu dan meminta supaya perbincangan dapat diadakan dengan kadar segera. Persoalannya, kenapa terima cadangan tersebut tanpa mengadakan perbincangan di antara parti di dalam Barisan Nasional?

Pertama : Ini jelas menunjukkan bahawa perjuangan UMNO hanya mementingkan diri sendiri tanpa mengambil kira pendapat dan pandangan sesama mereka di dalam Barisan Nasional.

Kedua : UMNO sanggup buat apa sahaja untuk meraih sokongan dan kerjasama dengan PAS disebabkan mereka sedar bahawa masyarakat Melayu tidak lagi menyokong UMNO. Orang Melayu melalui PRU12, tidak lagi mempercayai UMNO, malahan mereka sudah benci, muak dan jijik dengan apa yang berlaku di dalam UMNO itu sendiri.

Ketiga : Oleh kerana KEMARUK sangat hendak sokongan dari PAS, UMNO telah dibodohkan dengan cadangan yang dikemukakan yang dengan jelas menyatakan “KERAJAAN PERPADUAN”. Bukankah selama ini semenjak merdeka, Kerajaan Malaysia adalah kerajaan perpaduan yang terdiri daripada berbilang kaum. Adakah UMNO mempunyai AGENDA yang lain dengan cadangan yang dikemukakan oleh PAS?

Keempat : Sebabnya PAS tidak mahu meneruskan cadangan tersebut adalah disebabkan UMNO telah memutarbelitkan cadangan tersebut dan terkeluar dari landasan cadangan tersebut. Perbezaannya ketara di antara “Kerajaan Perpaduan” dengan “Perpaduan Melayu”. Yang dimaksudkan oleh PAS adalah kerajaan perpaduan dan bukannya perpaduan Melayu. Orang-orang Melayu di dalam PAS bersatu dan bukan UMNO yang senantiasa bergolak disebabkan perebutan nama, pangkat, kuasa dan kekayaan termasuk kepentingan sendiri.

Kelima : UMNO sedar bahawa ia termasuk Barisan Nasional sudah tidak lagi mendapat sokongan rakyat Malaysia. Jalan yang mudah bagi mereka untuk terus memerintah adalah menjadi “BATU API” didalam Pakatan Rakyat. Mereka bersungguh untuk memastikan Pakatan Rakyat berpecah dan ini adalah kepakaran mereka, setelah mereka berjaya memecah belahkan parti-parti di dalam Barisan Nasional.

Keenam : UMNO adalah Munafik atau Syaitan yang berpura-pura hendak berkerjasama dengan PAS, sedangkan dasar perjuangan PAS yang mahu menegakkan Syiar Islam iaitu mewujudkan Kerajaan Islam dan berpegang kepada Hukum Hudud telah ditolak oleh UMNO. (hukum HUDUD adalah hukum ALQURAN.....menolak HUDUD sama ertinya menolak ALQURAN).

RUMUSAN : BERKORBAN DEMI AGAMA, BANGSA DAN NEGARA........KEMBALILAH KE PANGKAL JALAN........MASIH BELUM TERLAMBAT BAGI UMNO UNTUK BERTAUBAT DAN INSAF.

SHI
PKR.N9 JELEBU

No comments: