Monday, June 8, 2009

Program Perhubungan Negeri Turun Ke Bahagian







6hb Jun 2009 / Sabtu
Kawasan Perindustrian Dioh


PKR Negeri Sembilan telah mengorak langkah awal dengan penuh keyakinan untuk menawan Negeri Sembilan pada pilihanraya umum akan datang. Program Perhubungan Negeri Turun Ke Bahagian adalah antara usaha PKR Negeri Sembilan memperkemas dan memperkasa gerakan ke arah tujuan tersebut.

Menurut Pengerusi Perhubungan Negeri Sembilan, YB Dato' Kamarul Baharin Abbas, pihak Perhubungan Negeri Sembilan telah merangka strategi tertentu bagi mencapai matlamat tersebut. Namun menurut beliau lagi, yang amat penting ialah Parti tidak lari daripada pokok perjuangan iaitu membela rakyat.

Berdasarkan kepada perkembangan politik akhir-akhir ini, menurut YB Telok Kemang itu, PKR telah berjaya mempertahankan dan memperjuangkan isu-isu rakyat dengan amat berkesan. Sementara rakyat pula telah semakin meluat melihat tingkah dan karenah pemimpin-pemimpin Umno/BN yang sebenarnya masih di takuk lama walaupun cuba melaung-laungkan transformasi.

Transformasi bagi mereka hanya retorik. Tetapi bagi PKR dan Pakatan Rakyat tetap istiqamah di dalam memperjuangkan reformasi dan 'Keadilan Untuk Semua'.

Sementara Ketua Penerangan Negeri, saudara Ibrahim Yusof pula memberikan penerangan dan motivasi kepada ahli-ahli dan Jawatankuasa Bahagian Kuala Pilah mengenai pendekatan-pendekatan yang harus digunakan ke arah PRU ke 13. Beliau yang banyak mendedahkan isu-isu penting perjuangan PKR dan PR telah mengingatkan ahli-ahli akan prinsip-prinsip yang harus dijadikan budaya di dalam perjuangan PKR.

Mengupas mengenai perkembangan politik terkini beliau mengingatkan ahli-ahli yang PKR berada di landasan yang terbaik di persada politik negara.

Dalam program ini juga, Setiausaha Perhubungan Negeri-saudara Sabaruddin Mohd Yassim dan Ketua Bahagian Kuala Pilah, saudara Nordin Ismail turut berucap dan menekankan alkan peri pentingnya pentadbiran bahagian dimantapkan dengan memperkasakan keahlian.

Pada majlis tersebut, PKR Negeri Sembilan telah melancarkan kempen 'Ahli Seumur Hidup' dengan mensasarkan jumlah ahli seumur hidup seramai 5,000 ahli.

No comments: