Tuesday, September 2, 2008

Kerajaan Baru 16 September

Kepastian akan kewujudan sebuah kerajaan baru bersama harapan baru kini kian menerbitkan sinarnya. Sudah pastinya Kerajaan Barisan Nasional sentiasa menafikan dengan memainkan isu ini sebagai sandiwara politik DSAI. Hakikatnya, kegoncangan rangka politik kerajaan memerintah telah dirasakan keseluruhan sturuktur dalamannya yang kini hanya menanti saat untuk rebah!

Sejarah lampau harus diteladani oleh seluruh rakyat Malaysia khususnya kepada Umno. Keangkuhan empayar Bani Umayyah mentadbir negara dengan zalim diakhiri dengan peralihan kuasa Bani Abbasiyyah. Tidak sampai satu abad pun Bani Umayyah memerintah.

Diselami lagi sejarah terdahulu, ketika kemasukan tentera Islam Madinah ke kota Makkah dengan mudahnya tanpa ditentang oleh kafir Quraisy Makkkah kerana mereka telah mengetahui kebenaran syiar iman yang dibawa oleh Rasullah s.a.w dan menyakini kekuatan kerajaan Islam Madinah pimpinan Rasullah s.a.w mampu membawa keamanan dan perubahan kepada masyarakat.

Perulangan saat itu kini akan kembali berlaku di negara kita. Suatu peralihan kuasa rakyat dengan pimpinan yang adil akan membuka lembaran baru kepada politik, ekonomi dan sosial Malaysia.

Bukan mimpi atau sandiwara politik..tetapi sebuah kepastian menuju kemakmuran negara dan rakyatnya.

No comments: