Monday, October 24, 2011

Suara Keadilan terbaru papar amanat Anwar, lagi 5 peratus ke Putrajaya

KUALA LUMPUR: Akhbar rasmi KEADILAN, Suara Keadilan terbaru yang kini berada di pasaran tampil dengan amanat Ketua Umum KEADILAN, Datuk Seri Anwar Ibrahim bahawa parti itu semakin menghampiri Putrajaya.

Dengan muka depan bertajuk ‘Lagi 5 peratus ke Putrajaya’ ia mengupas ucapan Anwar di Konvensyen pilihan raya KEADILAN minggu lalu yang menyebut parti itu hanya memerlukan lima peratus lagi sokongan rakyat dalam pilihan raya umum akan datang.

Menurut Anwar, berdasarkan keadaan politik semasa, KEADILAN memerlukan sekurangnya 55 peratus undi popular untuk menumbangkan Barisan Nasional .

Ini kerana 51 peratus undi popular masih tidak mencukupi untuk memenangi pilihan raya umum berikutan amalan penipuan yang dilakukan BN dan SPR.

Paparan muka belakang akhbar itu pula mendedahkan perbelanjaan untuk kos katering perkahwinan anak perempuan Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak berjumlah RM81,000 yang dibayar Jabatan Perdana Menteri.

Ia didedahkan Ahli Majlis Pimpinan Pusat KEADILAN, Dr Tan Kee Kwong.

Selain itu edisi 21 Suara Keadilan Turut memuatkan berita Konvensyen Pilihan Raya KEADILAN yang berlangsung penuh meriah di Pusat Konvesyen Shah Alam (SACC), 19 Jun lalu.

Konvesyen yang julung-julung kali diadakan oleh parti politik di Malaysia itu dihadiri lebih 4,000 perwakilan dari seluruh negara termasuk Sabah dan Sarawak.

Manakala pelancaran Gabungan Pilihan Raya Bersih dan Adil (BERSIH 2.0) yang dihadiri hampir 1,000 penyokong pada 19 Jun turut disiarkan di muka 8 dan 9 beserta gambar pelancaran berkenaan.

Selain itu, Suara Keadilan turut memuatkan laporan program Rapat Anak Muda anjuran Angkatan Muda Keadilan yang diadakan pada 18 Jun lalu.

Antara berita lain yang turut dimuatkan pendedahan kisah sebenar skandal rasuah Scorpene Peguam Perancis, William Bourdon yang akan berada empat hari di Malaysia bermula 20 Julai.

Selain itu, berita lain yang menjadi paparan pembaca edisi kali ini ialah kenyataan Anwar yang menggesa siasatan dilakukan terhadap tindakan Felda meminjam RM6 bilion daripada Wang Kumpulan Simpanan Pekerja (KWSP).

Turut dimuatkan isu panas tentang pembaziran RM1.8 juta untuk laman Facebook kementerian pelancongan
Manakala tips untuk menghadapi demonstrasi Bersih 2.0 oleh Dr A Bahardin juga turut dimuatkan dalam edisi kali ini.

Dapatkan segera Suara Keadilan 21 di pasaran sebelum ia dirampas Kementerian Dalam Negeri!

No comments: