Wednesday, October 14, 2009

Ikrar Pemuda sekat Anwar jadi PM

Pemuda Umno hari ini berikrar akan sedaya-upaya menghalang kemaraan Datuk Seri Anwar Ibrahim, yang disifatkan sebagai "sesumpah lidah bercabang" menjejakkan kakinya di pejabat perdana menteri di Putrajaya.

"Mungkin Anwar telah berjaya dengan helahnya terhadap sebahagian generasi muda yang tidak pernah kenal siapa Anwar yang sebenar – seorang chameleon politik, sesumpah yang berubah warna mengikut musim dan ketika melompat dari pohon ke pohon; makhluk pelbagai alam.

"Tetapi Umno dan Pemuda Umno ingat sejarah sebenar Anwar, dan kami akan memastikan Penglipurlara Lidah Bercabang Dua ini tidak akan sekali-kali sampai ke Putrajaya," kata ketua pergerakan itu Khairy Jamaluddin di persidangan agung Pemuda Umno 2009 hari ini.


Khairy Jamaluddin seperti ketiadaan agenda penting untuk bangsa Melayu. Taksub kepada menghalang politik DSAI sebagai agenda utama Pemuda Umno. Sedangkan dalam suasana ketika ini, Pemuda Umno seharusnya bangkit memperjuangkan meluaskan peluang pekerjaan kepada golongan muda lepasan IPT, meningkatkan pengetahuan dan kemahiran golongan muda, memperjuangkan peningkatan dan naik taraf kehidupan golongan luar bandar.

Apakah agenda utama Pemuda Umno ini adalah suatu usaha KJ membodek Najib untuk mendapatkan jawatan Menteri dalam kabinet? (sepatutnya seorang Ketua Pemuda Umno paling kurang pun dapat jawatan Timbalan Menteri)

No comments: