Monday, March 21, 2011

Taib Mahmud Bakal Menjatuhkan BN Dalam PRN Sarawakk

Ramai berpandangan Tan Sri Taib Mahmud tidak akan meletakkan jawatan sebagaimana yang beliau sebut baru-baru. Beliau sanggup 'menamatkan hayatnya' dalam pejabat Ketua Menteri daripada melepaskan segala jawatan. Malah beliau menyatakan pendirian untuk kekal bertanding pada PRN Sarawak kali ini.
Perkara tersebut cukup menggusarkan Najib selaku Pengerusi BN. Gelombang anti-Taib Mahmud kian melonjak di kalangan rakyat Sarawak khususnya kepada kaum Dayak. Penindasan dan ketinggalannya Sarawak daripada pembangunan pesat sepanjang 30 tahun pemerintahan 'autokratik' Taib Mahmud telah meletakkan negeri ini antara tiga negeri yang mempunyai kadar kemiskinan tertinggi di Malaysia.

Jika dihimpunkan segala salah laku, kerosakan dan penyelewengan yang dilakukan sepanjang pemerintahan Taib Mahmud mungkin berkotak-kotak fail yang terkumpul!

Lebih menyakinkan kes-kes berkaitan isu Tanah Anak Negeri telah berjaya dikendalikan dengan baik oleh PR melalui usaha konsisten Pengerusi PKR Sarawak, Baru Bian. Rakyat Dayak mengetahui peranan dan usaha kental Baru Bian yang juga seorang peguam membela hak rakyat terhadap isu tanah anak negeri ini.

Secara ringkasnya, hasrat Taib Mahmud untuk kekal bertanding bakal menjemput petaka kemusnahan kepada BN di PRN Sarawak. Rata kepimpinan PR amat yakin Sarawak akan berjaya ditawan dengan majoriti yang selesa.
najib abdul razak and taib mahmud in sarawak 190311

No comments: