Thursday, March 5, 2009

Majlis Makan Malam Bersama DSAI: BERSATU KE ARAH PERUBAHAN.





Walaupun hujan turun dengan lebat pada malam tersebut,ia bukan menjadi faktor penghalang kepada kejayaan Majlis Makan Malam bersama DSAI. Lebih 1200 orang jemputan telah hadir dengan semua meja makan penuh. Tema majlis iaitu "BERSATU KE ARAH PERUBAHAN" bagaikan telah menarik semangat jemputan yang terdiri daripada pelbagai kaum memenuhi dewan makan di Restoran Dragon Oakland,Seremban 2.

90% jemputan yang hadir terdiri daripada kaum Tionghua telah cukup menerbitkan riak gembira di wajah Dato' Seri Anwar Ibrahim. Sambutan yang hebat ini jelas membuktikan kaum Tionghua telah memberi sokongan padu kepada Parti Keadilan Rakyat. Ia secara tidak langsung telah berjaya mengubah persepsi kaum Tionghua bahawa PKR adalah parti untuk rakyat Malaysia dan bukan parti Melayu.

Majlis makan malam ini turut dihadiri oleh barisan Adun-adun PKR dari kaum Tionghua iaitu YB William Leong, YB Tang Sai Ng, YB Chua Tian Chua, YB Tan Tee Beng dan YB Chai Tong Chai. Hadir bersama Pengerusi Perhubungan Negeri, Dato' Kamarul Baharin Abbas, Ketua Bahagian Rasah Hj Kamel Muhammad Yassin, Setiausaha Perhubungan Negeri Sabaruddin Mohd Yassim dan Pengelola Majlis, saudara Edwin Lim Khoon Seng.Jemputan kenamaan lain yang turut hadir ialah Adun Lobak YB Anthony Look, Pesuruhjaya PAS Negeri Sembilan saudara HJ Zulkifly Omar.

Suasana majlis turut dimeriahkan dengan persembahan tarian naga. Dato' Seri Anwar juga berkenan menerima Memorandum Penternak Khinzir Bukit Pelandok yang diserahkan oleh Adun Chuah, YB Chai Tong Chai. Beliau juga turut berkenan menandatangani gendang Cina sumbangan PKR Negeri Sembilan untuk kumpulan persembahan tarian naga malam itu.

Kejayaan majlis makan malam ini telah memberi gambaran yang baik kepada PKR dan ia akan mencetuskan impak yang positif kaum Tionghua dari segi sokongan khususnya untuk pilihanraya akan datang.

No comments: