Wednesday, March 18, 2009

KES ALI RUSTAM: SATU LAGI BUKTI KONSPIRASI UMNO!!!

oleh BIRO PENERANGAN PKR N9

Isu politik wang Ali Rustam satu lagi episod menarik konspirasi di dalam Umno. Arakian, mengikut yang empunya cerita Lembaga Displin Umno telah diperalatkan oleh golongan yang berkepentingan dengan calon-calon Timbalan Presiden. Maka syahidan Ketua yang menjadi kepada penyiasat khabarnya telah menjadi Pengerusi Peladang satu jawatan yang diangkat oleh calon Timbalan Presiden.

Alkisah si calon Timbalan Presiden ini pun hulur juga RM500.00 kepada perwakilan Perak di Pakeeza Restaurant, Ipoh jam 8.45 malam. Kata Raja Jin yang memerhati, ketika itu 'booking' atas nama Dato' A.H. dan kata Raja Jin tersebut, ahli lembaga displin ada bersama berkempen ketika itu.

Sementara itu, kata shahibul hikayat sang Raja Polong pula ada mengintai calon Timbalan Presiden ini menolong syarikat seorang ahli lembaga displin yang hampir bankrup! Hatta, tatkala lembaga displin Umno terburu-buru mengumumkan nama Tok Ali adalah untuk MEROSAKKAN pencalonan Benggali Putih Melaka ini kononnya calon-calon yang bertanding tak bersih cuma dia seorang yang bersih. Inilah hasilnya jika "pandai" dan selalu main golf bersama lembaga displin.

Yang pelik bin ajaib, Lembaga displin tu LEBIH BERKUASA daripada Majlis Tertinggi. Inilah ajaibnya Umno. Apa pun mesti pegang pada prinsip "double standard". Segalanya boleh "overule". Jadi tak hairanlah kalau kes Altantuya punya cerita Gobind kena gantung sampai satu tahun. Segala gaji dan elaun tak diberi dan hilang keistimewaan sebagai ahli Parlimen. Sebab dalam Umno, yang penting jaga 'taiko'.

Shahdan, maka sang calon-calon yang bertanding mula tak percaya antara satu sama lain. "Apa yang istimewa sangat jawatan tu sampai bergolok bergadai???" tanya sekumpulan nelayan yang sedang bersembang setelah penat membanting tulang di samudera luas. "Itulah kamu, tengkorak kosong! Jawatan tu buat berniaga, jadi melaburlah dulu. Nanti dah dapat jawatan BUATLAH DUIT!".
Kata si nelayan seorang lagi,"Habis, bajet mini RM60 billion tu, apa kita dapat?". "Duit tu dia beli makanan ikan dalam laut,bila ikan dah besar, kita tangkap,hahahaha."

Alkisah seorang calon Timbalan Presiden lagi kata di dalam Pilihanraya Bukit Selambau dan Bukit Gantang TIADA lagi projek 'mee segera' sebab katanya rakyat bukan bodoh. Jadi maknanya, SELAMA INI DALAM MANA-MANA PILIHANRAYA, RAKYAT TELAH DIPERBODOHKAN dengan membawa projek turap jalan, buat jambatan, bagi peruntukan itu dan ini. Menteri dan Timbalan Menteri yang turun semua CERITA TEMBERANG!!! Memperkecilkan daya intelektual rakyat, merendahkan martabat akal rakyat. Ini DIAKUI sendiri oleh calon Timbalan Presiden tersebut.

Arakian, rakyat berbondong-bondong di bawah hanya melihat telatah dan kerenah kununnya pemimpin Umno ini berjuang untuk orang Melayu-mempertahankan Ketuanan Melayu.Maka, Melayu di bawah ini semakin 'layu' sebab peruntukan-peruntukan yang banyak dan berbilion itu rupanya pemimpin-pemimpin inilah yang berkuasa mengagih-agihkannya.

Mereka agihkan kepada kontraktor dan peniaga atau syarikat-syarikat besar yang kononnya boleh mengatasi masalah pengangguran TETAPI itu hanya cerita sedap di mulut.Prinsip kira-kiranya ialah "BERAPA SAYA PUNYA, BERAPA AWAK PUNYA?". Akhirnya yang sebenarnya turun ke akar umbi tidak sehabuk pun!!!

Harga barang tetap mahal, kos kehidupan tetap tinggi-nilai wang semakin mengecil. Tambah pula anak-anak dah jadi penganggur. Yang jadi PERWAKILAN, kutip duit dari calon tanpa kerja banting tulang. Mereka boleh duduk di lobi-lobi hotel & restoran-restoran mewah dari pagi sampai ke petang. Ketawa berdekah-dekah. Mewah! Mewah! Mewah!

Rakyat di bawah bergenang air mata mereka pula bersuka ria di atas kesengsaraan rakyat yang papa kedana!

Alkisah, kata yang empunya cerita-orang yang baik-baik dalam Umno tu bukalah mata. Bukalah mata hati. Lihatlah realiti. BERHIJRAHLAH seperti mana yang disarankan oleh Nabi SAW.

PKR menanti dengan tempikan suara rakyat-SUARA KERAMAT. Maka tempikan ini ditiupkan bagai sangkakala.Tatkala itu nanti, Malaysia akan dilanda Tsunami Kedua. Oleh itu wahai saudara-saudara ku di dalam Umno, BERHIJRAHLAH SEBELUM TERLAMBAT! AMIN.

No comments: