Sunday, April 3, 2011

Dari Meja SU MPN: Mengharungi Gelombang Perubahan di Sarawak

Semua telah maklum Pilihanraya Negeri (PRN) Sarawak bakal berlangsung pada 16 April 2011 ini. Hari penamaan calon diadakan pada 6 April 2011.

PKR Negeri Sembilan turut sama menyertai pasukan jentera Pakatan Rakyat bagi membantu gerak-kerja di Sarawak. Kali ini, PKR Negeri Sembilan telah ditugaskan di Dun Asajaya dalam zon Kuching. Seramai 20 orang petugas tetap telah dihantar untuk membantu jentera PKR tempatan.

Gelombang perubahan kuat dirasai khususnya di kalangan masyarakat Dayak kesan daripada isu tanah adat Orang Asal (NCR). Imej PKR sebelum ini dilihat sebagai bermasalah oleh rakyat Sarawak tetapi kini PKR telah menjadi harapan baru buat rakyat Sarawak terutama masyarakat Dayak. Pengerusi PKR Sarawak, Baru Bian menjadi pelopor dalam perjuangan membela hak masyarakat Dayak yang kehilangan tanah adat akibat penipuan yang dijalankan oleh Taib Mahmud.

Semoga kali PRN Sarawak kali ini memberi satu anjakan baru yang bermakna buat rakyat Sarawak demi kemakmuran mereka dengan memberi mandat kepada PR memerintah negeri ini.

No comments: